Cristian Popescu Piedone - Foto Ziarul de Investigatii zin.ro

Cristian Popescu Piedone, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a oferit o declarație în ajunul Paștelui, subliniind continuitatea activităților de control ale instituției în această perioadă aglomerată, dar și echilibrul necesar între atribuțiile administrative și valorile personale fundamentale – credința, familia și respectul pentru tradiții.

Și astăzi să știți că s-a lucrat, pentru că noi, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, trebuie să fim vigilenți atunci când e o aglomerație de oameni în hipermarketuri, în magazine, de Paște, de Crăciun și la alte sărbători”, a declarat Piedone în cadrul unei intervenții televizate la Antena 3 CNN.

Liderul ANPC a subliniat că instituția a devenit un punct de încredere pentru cetățeni, care, prin sesizări și imagini transmise, sprijină în mod real activitatea de control. Potrivit declarațiilor sale, peste 95% dintre sesizările primite s-au confirmat, ceea ce indică un grad ridicat de implicare civică.

Cetățenii au devenit comisarii noștri voluntari, pentru că au văzut că se mișcă lucrurile și au prins încredere. Raportat la amenzi, noi nu avem un target să dăm amenzi”, a mai precizat Piedone.

Întrebat dacă își ia o pauză în zilele de Paște, președintele ANPC a oferit un răspuns care a îmbinat seriozitatea cu umorul, dar mai ales cu o notă profundă de spiritualitate:

O să încep cu o glumă care circulă pe internet. Nu, în noaptea asta n-o să verific uleiul de la candelă. Sunt în România. Mă duc la biserică împreună cu familia, cu copiii, cu nepoții. Am gătit pentru că mâine e o tradiție, noi facem Paștele și Crăciunul în familie.”

Piedone a vorbit despre însemnătatea Paștelui și despre importanța valorilor creștine într-o societate care are nevoie de reconectare la rădăcinile sale morale. A transmis un apel la înțelegere, empatie și iubire între semeni:

În aceste zile de sărbătoare, Mântuitorul a iertat, l-a iertat inclusiv pe Iuda. Este ziua lui Dumnezeu. Niciunul dintre noi nu știm dacă ne sculăm mâine dimineață. Să facem lucrurile bine astăzi, cu credință în Dumnezeu. Trecutul a fost ieri, nu ți-l mai dă nimeni înapoi.”

Prin tonul său sobru, dar empatic, Piedone aduce o notă personală instituției pe care o conduce, întărind ideea că protecția consumatorului nu este doar o funcție legală, ci o datorie morală față de oameni.

Articolul precedentDigi și Vodafone își împart compania Telekom; Consiliul Concurenței se arată „îngrijorat”
Articolul următorZile de doliu național în Italia, după moartea Papei Francisc