După Revoluția din decembrie 1989, când încă la Televiziunea Română se mai găseau profesioniști cu idei genial, cineva a avut inițiativă să pună o întrebare capcană noilor aleși în Parlamentul țării.

Nu de alta, dar începuseră să-și dea în petic chiar din prima legislatură, să vorbească mult și să emită elucubrații despre razele solare, neuroni și apa potabilă, vrând să demonstreze că nu degeaba sunt aleșii poporului. Și reporterul de televiziunea i-a atras în cursă, cu următoarea întrebare: ”Noile analize ale apei potabile din București, efectuate de Direcția de Sănătate Publică, au arătat că  formula apei este H2O. Cum poate fi remediată această anomalie”?

Au fost mulți care au înfierat atitudinea Primăriei Capitalei, spunând că se cheltuie bani fără rost, că se achiziționează servicii mult prea scumpe, că primarul nu are grijă de cetățenii săi, pentru că nu schimbă țevile din rețeaua de canalizare. Discursuri înflăcărate, adevărate tirade îndreptate împotriva administrației locale bucureștene, fără să aibă vreo bază reală. Parlamentarii noștri s-au făcut de râs, neștiind că H2O este formula chimică a apei, cea reală și deloc schimbată. Dintre cei 4-5 politicieni, doar Teodor Meleșcanu și-a dat seama de cursa întinsă de reporter, declarând că H2O este formula adevărată a apei.

Așa cum oricine trebuie să cunoască cele patru operații aritmetice, și mai ales ordinea lor de aplicare într-o ecuație, așa cum oricine trebuie să pună în acord gramatical subiectul cu predicatul, așa și formula apei, care este H2O, ar trebui să fie știută de oricine. Și mă gândesc la mulți din parlamentarii noștri, care ajung să decidă pentru noi, fără ca ei să știe multe informații de clase elementare. Zi de zi, după Revoluție încoace, ne minunăm de prostia oportuniștilor din politica românească, și când spun asta nu mă gândesc, neapărat, la Marean Vanghelie și ale lui almanahe! Sunt mulți care nu știu să lege o frază și sunt convins că la proba scrisă, fie și după dictare, am avea de-a face cu multe surprize gramaticale!

Și am făcut această introducere, pentru că ai noștri guvernanți au forțat, în această perioadă, ca elevii să vină la școală, pentru pregătirea examenelor de evaluare națională și a bacalaureatului. S-au jucat cu soarta unor copii, care n-au scăpat neinfectați, ministrul Educației acoperindu-se cu declarații ale părinților acestor copii, forțându-i să scrie că nu au intrat în context cu COVID-19, nici ei, nici copiii lor. Dar n-avea să fie suficient, pentru că virusul nu s-a speriat de aceste declarații, și doi elevi au fost infectați cu virusul ucigaș, răspândindu-l, la rândul lor, printre colegi și profesori. Cu toții sunt la izolare, acum, iar pe 29 iunie a fost programată o sesiune special pentru acești infectați.

De ce s-au forțat examenele de evaluare națională, mai ales că nici materia n-a fost încheiată? De ce s-a forțat acest test, care se traduce cu intrarea la liceu, se dorește, oare, să se perpetueze specia de parlamentari care să nu știe formula apei, sau tabla înmulțirii?    

Pentru că în acest al doilea semestru, neîncheiat, elevii noștri ar fi trebuit să aprofundeze câte ceva despre ecuații și inecuații, iar la geometrie au ratat paralelipipedul, prisma, piramida, cilindrul și sfera, capitole din matematică extrem de importante, fără de care nu poți merge la nivelul superior. Când le vor mai învăța, vor sta profesorii de la licee să buchisească cu noii lor elevi toate aceste informații?

Da, cred că anul ar fi trebuit repetat, este ideea mea și cred că mulți o împărtășesc. Astfel s-ar fi evitat aceste îmbolnăviri, în total sunt 50 de elevi la izolare, de toate vârstele, iar părinții ar fi fost mult mai liniștiți. Și dacă ne referim și la profesori, și ei au fost îngrijorați, în aceste două săptămâni de pregătire cu elevii, ba chiar unii nici nu vor să se prezinte la examenele de luni și miercuri, de teamă să nu se infecteze. Și nu pot fi acuzați, pentru că nici condițiile de organizare a acestor examene nu sunt ideale. Iar dacă îi comparăm cu medicii care au luptat în linia întâi, nu cred că sunt cele mai bune exemple, pentru că au murit mulți medici și angajați ai sistemului sanitar, iar asta nu mai este dragoste de meserie!

P.S. Ministrul Învățământului, Monica Cristina Anisie, a decis, în ultimul moment, ca elevii care au temperatura mai mare de 37,3 să repete testul de trei ori, la interval de 5 minute! O glumă bună, după părerea mea – acel copil care va fi dat la o parte, să aștepte 5 minute, va trece prin toate chinurile, se va gândi la tot felul de scenarii, iar temperatura lui nu va scădea cu niciun chip!

Ziarul de Investigații