Un nou sondaj Avangarde vizavi de numele viitorului primar general al Capitalei – efectuat la nivelul cetățenilor din Sectorul 1 – arată că Gabriela Firea ar obține 30% dintre voturi, Nicușor Dan – 29%, Cristian Popescu Piedone – 17%, iar Sebastian Burduja – 8,9%.
Sondaj care este calificat de Popescu Piedone, candidat în cursă din partea PUSL, ca fiind „otrăvit”. Afirmația a fost făcută de acesta aseară, la Antena 3, edilul Sectorului 5 subliniind că unii candidați își comandă sondaje în care să „dea bine”, în condițiile în care, din perspectiva sa, lupta se va da între doi candidați: Popescu Piedone și Burduja.
„Ei comandă anumite sondaje. De aici începe jocul psihologic. (…) Vorbesc de acele sondaje otrăvite (…).
Doamna Firea și Nicușor Dan au fost primari. Unul a fost învins. Unul spun că a găsit primăria în faliment, altul că a scos-o. Eu aș întreba, primăria e în faliment?”, a spus Popescu Piedone, citat de Știri pe Surse.
De altfel, edilul Sectorului 5 a explicat pe larg și pe pagina sa de Facebook că este vorba despre nimic altceva decât bani „cheltuiți pe minciuni electorale și pe sondaje mincinoase”. Iar „rețeta” este simplă: „Când strada îți este potrivnică, plătești cât câștigă un român în doi ani și îți comanzi un sondaj mincinos care să te arate popular în oraș”.
„Când majoritatea cetățenilor nu te plac, plătești pe activități electorale cât câștigă un român salariat în zeci de ani de muncă! În zodia asta electorală, cine are bani doldora de cheltuit… cheltuie și se pozează în personaj agreat de oameni!
Într-o singură lună, independentul Nicușor Dan a cheltuit 180 de mii de euro DOAR pentru panourile publicitare care au împânzit Bucureștiul cu poza lui! (Vorbesc doar despre suma declarată de el!). În plus, DOAR ca să își facă publicitate electorală pe diverse site-uri online, independentul Nicușor Dan a plătit CÂTE 1.000 de euro, în fiecare zi! (Vorbesc doar despre suma declarată de el!).
Restul costurilor cu stafful de campanie (carburant, mâncare, corturi publicitare, utilități, chirii, materiale electorale printate, etc) NU le pun la socoteală! Adunăm, așadar, ce a declarat independentul: 180 mii euro panotaj stradal, plus 30 mii euro, publicitate online timp de o lună! Rezultă 210.000 DE EURO CHELTUIȚI DOAR ÎNTR-O SINGURĂ LUNĂ!
Merită? Păi… Nicușor Dan încasează, din salariul de primar, cam 4 mii de euro pe lună! Înmulțit cu 12 luni, înseamnă 48 de mii de euro pe an! Înmulțit cu 4 ani de mandat, înseamnă 192.000 de euro! CONCLUZIE: într-o singură lună electorală, independentul Nicușor Dan a cheltuit cu 18.000 de euro mai mult decât încasează din salariu într-un mandat întreg de 4 ani!
Candidatul AUR, aflat pe poziția a… zecea a listei de partid pentru europarlamentare, este alt exemplu! Vreo 350 de mii de euro, citesc în presă, că vrea candidatul să cheltuiască pentru a convinge românii că este competent și că merită să fie ales europarlamentar! Ei bine, DOAR suma aceasta, 350.000 de euro, vehiculată de candidatul AUR pentru cheltuieli electorale în luna asta de campanie… poate fi obținută de un român salariat, plătit cu 1.000 de euro net pe lună, abia în… 30 de ani!
Dacă se cheltuie mult sau puțin, dacă sunt bani justificați în interesul cetățenilor… analizați voi, oameni buni! Da, și eu am cheltuit bani! Și eu cheltui bani! Dar… nici pe sfert cât independentul Nicușor, că partidul meu nu își permite acest lux!
Iar candidații noștri de la europarlamentare… nu cheltuiesc împreună cât vrea să cheltuiască SINGUR respectivul candidat AUR!
Așadar, oameni buni, MERGEM ÎNAINTE, FĂRĂ SĂ COMANDĂM SONDAJE MINCINOASE! Mergem înainte și facem imposibilul posibil!”, asigură Cristian Popescu Piedone.