Sursa: Facebook

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a publicat în transparență decizională un proiect prin care se propune un model de contract pe care angajatorii îl pot încheia cu agențiile de ocupare a forței de muncă pentru achiziția de tichete de activități casnice.

Este vorba despre tichete pot fi oferite angajaților ca beneficiu extrasalarial, ca plată pentru persoanele care îi ajută în gospodărie cu diverse activități casnice.

Concret, este vorba despre Ordinul ministrului muncii și solidarității sociale pentru aprobarea modelului contractului necesar a fi încheiat între angajatori și agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București pentru acordarea de tichete de activități casnice, în condițiile art.11 din Legea nr.111/2022 privind reglementarea activității prestatorului casnic, cu modificările și completările ulterioare, pentru care propunerile, sugestiile şi opiniile pot fi transmise la adresa de e-mail dezbateri@mmuncii.gov.ro până la data de 17.08.2024.

Conform proiectului de ordin, angajatorii vor trebui să încheie o convenție cu agenția de ocupare a forței de muncă din zona lor, iar în baza acestui document vor putea achiziționa un număr de tichete casnice în format electronic sau pe suport de hârtie, valoarea nominală a unui tichet fiind de 15 lei.

Angajatorii care oferă tichete de activități casnice beneficiază și de avantaje fiscale. Dacă un angajator acordă cel puțin 600 de tichete unui salariat într-un an, va primi în anul următor 50 de tichete gratuite, care pot fi distribuite ca primă sau bonus altor angajați.

Implementarea sistemului de tichete de activități casnice are potențialul de a stimula participarea persoanelor în cadrul unui raport juridic flexibil care le conferă și calitatea de asigurați în sistemul public de pensii și în sistemul asigurărilor de sănătate. Totodată, se asigură posibilitatea utilizării acestui sistem inclusiv în zonele rurale cu oportunități limitate de angajare sau cu mobilitate geografică scăzută a forței de muncă.

De asemenea, acest mecanism poate contribui la creşterea ratei de activare a populaţiei în vârstă de muncă pe piaţa muncii şi la diminuarea ratei sărăciei, prin completarea veniturilor beneficiarilor de venit minim de inserție cu veniturile ocazionale obţinute din prestarea de activităţi casnice. Un alt lucru important este faptul că șomerii înregistrați la ANOFM pot beneficia în continuare de drepturile și măsurile prevăzute de Legea nr. 76/2002 chiar dacă devin prestatori casnici”, a precizat ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu.

Angajatorii care doresc să beneficieze de acest sistem nu au doar beneficii, ci și obligații, precizează Ministerul Muncii. Astfel, trebuie să facă plata contravalorii tichetelor către agenție, să completeze datele personale ale salariaților pe tichetele emise și să distribuie tichetele doar angajaților care au dreptul să le utilizeze.

Mai departe, contractul dintre angajatori și agențiile de ocupare se gestionează electronic prin platforma tichete.anofm.ro, „unde angajatorii pot urmări statusul contractului și pot introduce datele necesare pentru emiterea tichetelor. Pentru fiecare achiziție lunară, angajatorii trebuie să furnizeze o listă cu angajații beneficiari, care la rândul lor trebuie să aibă un cont în platformă”.

Articolul precedentPercheziții la IPJ Maramureș și Satu Mare
Articolul următorPNL+PSD, încotro? Liberalii ar vrea să facă o coaliție de dreapta