Sursă foto: Societatea RAJA
Sursă foto: Societatea RAJA

Societatea constănțeană RAJA a anunțat că a fost deschisă finanțarea comunitară pentru digitalizarea proceselor de producție.

Tehnologia digitală ne transformă viața. Scopul strategiei digitale a Uniunii Europene este ca această schimbare să fie în avantajul cetățenilor și întreprinderilor și să contribuie, în același timp, la crearea unei Europe neutre din punct de vedere climatic până în 2050. RAJA SA se raportează în procesul său de transformare digitală și a luat măsuri importante de protecție cibernetică, conformându-se Directivei NIS – directivă privind securitatea rețelelor și sistemelor informatice”, se arată în comunicatul de presă al societății RAJA.

Contractul a fost semnat de societatea RAJA împreună cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene

În acest condiții, Direcția de Dezvoltare și Finanțări Externe din cadrul RAJA a întocmit documentația necesară.

Astfel, în data de 24 aprilie 2023, societatea constănțeană a semnat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene Contractul de Finanțare nr. 2145.

Contractul se intitulează ”Implementare platformă de management digitalizat al infrastructurii de apă și apă uzată din aria de operare a RAJA SA Constanța”.

Proiectul are o valoare totală de 11.669.616.00 lei (2.358.403.43 euro)

Proiectul face parte din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), Axa Prioritară 3 – “Dezvoltarea Infrastructurii de mediu în condiții de management eficient al resurselor”, sprijinit financiar de Comisia Europeană.

Obiectivul urmărit prin implementarea proiectului este eficientizarea activității operaționale a companieiși sustenabilitatea investițiilor realizate sau care vor fi realizate de RAJA SA în sectorul de apă și apă uzată.

Investițiile au fost realizate prin contractul “Achiziție de licențe, hardware și servicii de implementare pentru realizarea unei platforme integrate de management digitalizat al infrastructurii de apă și apă uzată”, contract ce a fost semnat pe data de 3 mai 2023

Potrivit comunicatului, proiectul care tocmai a fost finalizat la RAJA reprezintă primul pas important din transformarea digitală a societății.

De asemenea, are impact asupra tuturor părților interesate din organizația proiectului (angajați, investitori, furnizori, clienți).

În plus, asigură gestiunea în timp real a echipamentelor și a resurselor materiale, colectarea, raportarea și analiza informațiilor generate de activitatea operațională.

Scopul este optimizarea managementului companiei, integrarea fluxurilor de lucru, îmbunătățirea transferului de date între diferite compartimente.

Societatea RAJA: ”O componentă importantă a proiectului a vizat integrarea datelor de la echipamentele SCADA și comunicarea/updatarea permanentă cu platforma GIS”

Mai mult, pe segmentul de relații clienți au fost aduse modificări importante la modulul Dispecerizare și Call-Center (IVR), prin conectarea tuturor proceselor de raportare incidente și call-center la un singur panou de administrare integrat cu managementul incidentelor, precum și securizarea comunicațiilor din dispecerat”, a mai transmis Biroul de Comunicare al societății constănțene.

Societatea a explicat că, prin implementarea sistemului de management digitalizat, eficiența în exploatare crește considerabil.

Astfel, se scurtează termenele de intervenție și se reduce timpul de introducere a datelor în sistem, ținând cont de faptul că acesta oferă informații din mai multe departamente, contabilitate, producție, aprovizionare, vânzări, marketing și resurse umane.

Sistemul permite automatizarea unui număr mare de operațiuni, din diferite departamente. Acestea ajută la eficientizarea fluxurilor de lucru. În prezent se continuă introducerea datelor pe platformă, acțiune care va fi cu caracter permanent,având în vedere cantitatea de date cu care operează RAJA SA”, mai arată comunicatul.

Prima etapă a strategiei de digitalizare a fost finalizată cu succes și include implementarea a mai multe module cheie:

MDTR – Managementul Datelor în Timp Real:

Implementarea soluției software Aveva Pi pentru monitorizarea și gestionarea în timp real a datelor provenite de la echipamentele din rețeaua de distribuție a apei.

Crearea unei suite de aplicații pentru prevenirea avariilor și gestionarea contoarelor defecte, integrând datele din SCADA și GIS.

Obiectivele principale au inclus asigurarea unui management eficient al activelor și integrarea datelor din diverse surse pentru luarea deciziilor în timp real.

MPP – Managementul Proiectelor:

Implementarea cu succes a aplicației Oracle Primavera pentru planificarea și monitorizarea proiectelor de investiții și activităților de mentenanță.

Instrument esențial pentru gestionarea resurselor și rezultatelor așteptate în proiectele complexe de infrastructură.

IVR – Interactive Voice Response:

Preluarea apelurilor telefonice ale clienților și informarea acestora despre avarii prin apel telefonic.

Generarea sesizărilor și a ordinului de lucru pentru echipele din teren, facilitând dispecerizarea și raportarea eficientă a intervențiilor.

Hardware:

Extinderea infrastructurii hardware prin adăugarea a două noduri în clusterul de stocare și procesare a datelor informatice.

Creșterea capacității de procesare și îmbunătățirea rezilienței la dezastru prin distribuirea datelor între cele două datacentre ale companiei.

Beneficiile Proiectului:

  • Îmbunătățirea eficienței operaționale prin utilizarea unor sisteme și servicii de calitate superioară.
  • Consolidarea relației cu clienții prin furnizarea de informații corecte în timp real.
  • Accelerarea timpului de intervenție pentru remedierea avariilor.
  • Îmbunătățirea integrării și utilizării datelor.
  • Automatizarea și prelucrarea rapidă a datelor informatice.
Articolul precedentVlad Voiculescu, citat azi la DNA: „Dosarul în sine este o “premieră europeană”: un malpraxis vecin cu nebunia”
Articolul următorDescoperă 7 dintre hobby-urile preferate ale românilor din anul 2023
Jurnalist full-time / Pesimist part-time