Sursa: Facebook

Discuții la adresa soției șefului statului, Carmen Iohannis, după ce aceasta a apărut în weekend într-o serie de fotografii purtând bijuterii în valoare de aproximativ 12.000 de euro, comentariile având drept replică un comunicat chiar din partea Administrației Prezidențiale.

Sâmbătă, 3 iunie, soții Iohannis au fost prezenți la o întâlnire cu primarul din orașul german Duesseldorf, Stephan Kaller, ocazie cu care Carmen Iohannis a apărut cu un colier de zece mii de euro și un inel de 2.5 mii de euro. De aici, „analizele” au curs.

Duminică, pe pagina de Facebook a Malvensky, care realizează în România bijuterii din aur, diamante și pietre prețioase, au fost publicate mai multe fotografii cu soția șefului statului, cu explicația că „Prima Doamnă a României, Carmen Iohannis, a ales să-și completeze ținuta elegantă cu o selecție excepțională de bijuterii din colecția Malvensky Grace Diamonds”.

Malvensky transmitea că „suntem mândri să creăm piese atemporale care onorează și celebrează frumusețea și individualitatea unică a celor care le poartă”.

Comentariile nu au fost tocmai pozitive, ci au curs criticile. Un exemplu, legat de problemele profesorilor și mișcările de protest, dat fiind că prima doamnă este cadru didactic: „Așa da! Doar nu va purta bijuterii de sărăntoci! Profesoara negrevistă ne arată de ce nu a fost nevoie să fie în grevă”.

Probabil din acest motiv, Administrația Prezidențială a explicat că la mijloc nu este vorba despre bani sau alte foloase:

Prima Doamnă, Carmen Iohannis, promovează creatorii români cu ocazia evenimentelor publice la care participă, atât interne, cât și externe.

La ceremoniile publice care au avut loc la finalul săptămânii trecute în Republica Federală Germania, Prima Doamnă a purtat bijuterii ale unui creator român, inspirate din opera lui Constantin Brâncuși, acesta fiind și motivul utilizării acestora. Bijuteriile au fost returnate creatorului la revenirea în țară, așa cum s-a întâmplat de fiecare dată și cu ținutele vestimentare purtate de Prima Doamnă.

Nu a existat niciun contract care să implice câștiguri financiare în urma promovării bijuteriilor respective”.

Articolul precedentEXCLUSIV zin.ro – Războiul etichetelor: Cum au ajuns românii să consume produse alimentare importate sub branduri românești
Articolul următorEuroparlamentarul Mihai Tudose, în mijlocul unui scandal sexual