Ziarul de Investigaţii a prezentat, în urmă cu două săptămâni, un caz scandalos – Primăria Capitalei, prin directorul Direcţiei Transporturi, Ion Dedu, a dat ordin de începere a lucrărilor de modernizare pe şoselele Iancului şi Pantelimon, fără să-i pese că ele vor fi distruse cât de curând de săpăturile la metrou. Acum suntem în măsură să vă prezentăm dovada oficială că oficialii municipalităţii aveau cunoştinţă despre acest lucru, fiind notificaţi în nenumărate rânduri de către Metrorex. Pur şi simplu nu le-a păsat!
Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a confirmat, la solicitarea Ziarului de Investigaţii, că reprezentanţii Primăriei Capitalei au ignorat cu bună ştiinţă faptul că în zona Pantelimon vor începe lucrările la Magistrala 5 de metrou.

Municipalitatea, notificată în nenumărate rânduri

Aurel Radu

„Lucrarea este inclusă în Planul Urbanistic General al Municipiului Bucureşti, aprobat de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti în anul 2000. Încă de la obţinerea Hotărârii de Guvern nr. 525 din 21.05.2008 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. Tronson Universitate – Pantelimon”, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 390 din 23.05.2008, a fost obţinut de la Primăria Municipiului Bucureşti certificatul de urbanism semnat de arhitectul şef şi primarul general al municipiului Bucureşti în care se preciza termenul de realizare a lucrărilor”, se arată în răspunsul lui Aurel Radu la solicitarea Ziarului de Investigaţii.
Mai mult, continuă oficialul Metrorex, chiar anul acesta a fost obţinut certificatul de urbanism nr. 188 din 22.05.2014 pe baza căruia au început procedurile de obţinere a celorlalte avize şi acorduri necesare obţinerii autorizaţiei de construire. Printre acestea se află avizele de la Comisia Tehnică de Circulaţie şi Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului a Primăriei Municipiului Bucureşti (care a dat deja un aviz de principiu la faza Plan Urbanistic Zonal).
„În consecinţă, considerăm că Ministerul Transporturilor, SC Metrorex SA şi proiectantul general SC Metroul SA au notificat în nenumărate rânduri Primăria Municipiului Bucureşti privind începerea lucrărilor Magistralei 5 în zona Şoseaua Pantelimon”, a mai spus Aurel Radu. Cu toate acestea, spunem noi, municipalitatea a dat anul trecut ordin de începere a lucrărilor de modernizare a şoselelor Iancului şi Pantelimon, adică exact pe unde va trece noua magistrală de metrou.

Evident, lucrările la metrou nu se mai desfăşoară ca acum 20 de ani, cu săpătură deschisă, însă acolo unde vor fi amplasate staţiile trebuie excavat. Una dintre staţii se va afla la Zefirului, pe Şoseaua Iancului (între Piaţa Iancului şi intersecţia cu Şoseaua Pantelimon). Acolo deja au fost montate şine noi de tramvai, care vor fi scoase odată cu începerea lucrărilor la metrou. Acelaşi lucru este valabil şi în ceea ce priveşte viitoarea staţie Naţional Arena.

Lucrările la metrou încep la anul şi se încheie în 2018

Şi acest lucru se va întâmpla chiar mai repede decât ne-am fi aşteptat, şi anume în octombrie 2015, după cum au precizat chiar reprezentanţii Metrorex: „Proiectul Magistralei 5, secţiunea 3, Piaţa lancului – Pantelimon se află în faza de finalizare a proiectului tehnic şi a documentaţiei de atribuire – termen: decembrie 2014. Programul estimat este următorul: obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţia de construire: ianuarie 2015 – decembrie 2015; procedura de atribuire: ianuarie 2015 – septembrie 2015; semnare contract şi începere lucrări de structură: octombrie 2015”.
Tot conducerea Metrorex şi-a stabilit ca obiectiv ca lucrările să se încheie în decembrie 2018, când este preconizată şi punerea efectivă în funcţiune, adică primii călători să poată circula în subteran. Lucru perfect plauzibil, mai ales că banii nu sunt o problemă.
Contractul pentru finanţarea proiectului a fost semnat pe 16 decembrie 2011 cu Banca Europeană de Investiţii (BEI), pentru ca apoi să fie ratificat prin Legea nr. 33/08.03.2013, publicată în Monitorul Oficial nr. 156/25.03.2013. Valoarea creditului se ridică la 465 milioane de euro.
Pe Şoseaua Pantelimon vor fi amplasate cinci staţii, a mai precizat Aurel Radu: Naţional Arena, Chişinău, Morarilor, Sfântul Pantelimon şi Vergului (lângă Cora Pantelimon).

Articolul precedentMaster Planul de Transport, făcut după urechea lui Șova.
Articolul următorPrimăria din Slobozia a irosit zeci de milioane pe alimentarea cu apă.