Se întâmplă și în Elveția: banii primiți de la Guvern, dați pe mașini scumpe

Elveția este țara aceea cunoscută pentru două lucruri: neutralitate și precizia ceasurilor. Mai nou, Elveția tinde să fie cunoscută pentru cu totul altceva, și anume pentru nonșalanța cu care doi (foarte) tineri antreprenori au cheltuit banii primiți de la Guvernul elvețian.

Contract pentru măști sanitare, transformat în mașini scumpe

Pe larg, Riccardo D. și Sascha L. (ambii în vârstă de 22 ani), patronii firmei Emix Trading GmbH., au devinit extrem de bogați după ce guvernul federal le-a acordat un contract cu o valoare aproximativă de 20 milioane de euro, aferent livrării de măști sanitare de protecție. Imediat după tranzacție, cei doi s-au grăbit să-și achiziționeze două Bentley-uri, în valoare de 230.000 de euro, însă și un Ferrari de 2,3 milioane de euro.

Aventura bănească a celor doi antreprenori începea în data de 20 martie, la foarte scurt timp de la instituirea stării de urgență pe întreg teritoriul elvețian când, cei doi beneficiau de respectivul contract, în urma disperării autorităților de a achiziționa materiale sanitare care, în acea perioadă lipseau cu desăvârșire de pe piață. La momentul respectiv, firma celor doi achiziționa măști FFP2 cu 9 euro/bucata, un preț incredibil de mare, în mod cert.

Anchetă pe numele celor doi antreprenori

„La acel moment, cererea globală a fost mai mare decât oferta disponibilă. Acest lucru a dus la creșteri masive ale prețurilor. În acea săptămână, în care a fost oferit contractul, prețurile pentru măștile FFP3 au crescut de la 3 la 12 euro pe bucată. Datorită marjelor de profit ridicate, chiar și de 1.000 la sută, au existat și mulți furnizori dubioși”, se scrie în raport.

Astfel, potrivit raportului, Elveția ar fi cheltuit o sumă impresionantă pentru achiziția de măști, mai exact vorbim despre 170.000.000 de euro, cu o medie de 3,90 euro pentru măștile de tip FFP2.

Ziarul de Investigații

Articolul precedentSăracii bogați de la Unirea Shopping Center
Articolul următorIohannis pe ultima sută de metri a campaniei: „Alegerile se câștigă la urne, prin vot, nu se câștigă în sondaje
Iulia KELT
Jurnalist full-time, fotograf part-time, graphic designer sfert-time. În timpul liber îmi slujesc pisica, mă plimb cu bicicleta și dezvolt obsesii legate de Star Trek.