După ce Jurnal de Investigaţii a dezvăluit, prin intermediul a două anchete jurnalistice, poziţia de forţă pe care au adoptat-o oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Porturilor Maritime SA Constanţa în privinţa criteriilor de acces pe pieţele serviciilor de pilotaj şi remorcaj, Consiliul Concurenţei s-a sesizat şi a declanşat o investigaţie.
Consiliul început investigaţia pe piaţa serviciilor de pilotaj şi remorcaj de manevră a navelor maritime derulate în porturile maritime, ca urmare a unor plângeri depuse de unii operatori portuari. În cadrul investigaţiei este analizat un posibil abuz de poziţie dominantă al CN APM, prin impunerea criteriilor de acces pe pieţele serviciilor de pilotaj şi remorcaj, dar si prin aplicarea în raporturile cu partenerii comerciali a unui tratament discriminatoriu în privinţa condiţiilor de închiriere a terenurilor aferente infrastructurii portuare.
Pe de altă parte, investigaţia vizează şi două posibile înţelegeri. Prima se referă la o posibilă înţelegere între companiile ce pot face remorcaj de manevră al navelor maritime, prin crearea unei societăţi comune. Cea de a doua are în vedere împărţirea prestării serviciilor de pilotaj pe intervale de timp.
În cadrul acestei investigaţii, Consiliul Concurenţei a făcut descinderi la sediul Companiei Nationale de Administrare a Porturilor Maritime, dar şi la companiile active pe piaţa serviciilor de pilotaj şi remorcaj de manevră: SC Black Sea Services SRL, SC Black Sea Pilots, SC Maritime Pilot SRL, SRL SC Canal Sea Services SRL, SC Compania de Remorcare Maritima Coremar SA şi SC Logistic Remo Services SRL.
Ziarul de Investigaţii a fost prima publicaţie care a dezvăluit abuzurile din porturile maritime, prin două anchete jurnalistice, care pot fi citite integral aici şi aici .